26 juni 2011

Cherry jam day

Hoi schatjes, vandaag ga ik jullie vertellen wat ik gisteren heb gedaan jaja. Mijn hele familie (mama, papa en stiefmama) zijn eigenlijk wel verzot op koken, en mijn sitefmama dan nog het meest  op bakken en dergelijke. Dus gisteren was het zaterdag en voor haar is dat zo'n beetje het dagje dat ze van alles maakt in de keuken. En gisteren wouwden we nog is confituur proberen te maken, want we hadden dat al zo vaak geprobeerd en telken klopt er iets niet. Of te wel was het te zout of te lopen of.. er was altijd iets maar deze keer is de kersen confituur echt awesome goe gelukt. Haha jaja ik was deze ochtend diep onder de indruk van de confituur zo lekker! Maar oké, om effe eerlijk te zijn heb ik niet zo, zo veel geholpen bij het maken (daarom ook dat alleen haar naam op het potje staat en niet de mijne), maar ik heb haar het recept gevraagd, dus verder lezen maar! :)
  Dus even het kort receptje hoe je deze jummie confituur precies maakt. 

materiaal dat je nodig hebt:
-grote kookpot
-grote lepel
-mesje 
-een kom  
- 4potten voor de confituur in te doen

ingrediënten:
-1kg kersen
-1kg suiker
-paar druppels limoen sap

1) Was de kersen en droog ze af zo dat het meeste vuil weg is.
2) Snij nu de kersen één voor één in twee en haal de pit eruit.
3) Doe al de kersen zonder pit in een grote kom met de suiker.
4) Roer nu goed de suiker door de kersen, zodat je roze, plakkerige suiker krijgt.
5) Doe nu alles in de grote kookpot en laat het nu rusten voor 3uur.
6) Wanneer het 3uur heeft gerust moet je het een dik uurtje op een middelmatig hoog vuur laten staan tot alles een dikke brei is een de kersen wat transperanter zijn.
7) Na een dik uur haal je het van het vuur af en doe ht in de vier poten.
8) Sluit de potten goed en grondig af en plak er n een etiketje op voor de afwerking.

Tadaah.. Dat was het dan mijn vlog achtig recept iets. laat me weten als je het hebt uitgeprobeerd of nog een andere recept hebt! Byee.. :)



1 opmerking:

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...