8 juli 2011

Homemade pesto

Hey lieverds, vandaag ga ik nog eens is een artikeltje schrijven over koken (jeej). Want geef nu toe je wordt toch helemaal happy als je aan tafel komt en je ziet daar iets lekker staan, ik word dan toch alleszins helemaal happy. :) Maar oké vandaag ga ik jullie het receptje geven voor zelf gemaakte lekkere pesto voor 3 personen. Maar natuurlijk als je het recept uitprobeert en je vindt dat er iets te weinig van dit of dat in zit, volg je gevoel en doe er maar wat meer of minder van dat bij hé! Haha dus volg je gevoel als je kookt en kijk je even mee naar het recept? 


De ingrediënten:
  • Per persoon 3 plantjes basilicum.
  • Een hand vol parmezaan.
  • 2 Kleine handjes vol pijnboompitjes.
  • Een goede scheut olijfolie.
  • Peper en zout.
  • Een goede scheut room.
  • Een teentje knoflook
Materiaal dat je nodig hebt: 
  • Een maatbeker.
  • Soep mixer.
  • Een vergiet.
  • Een mesje
 De stappen: 
  1. Haal al de blaadjes zonder vlekjes of iets raar van het basilicum plantje af. 
  2. Doe al de blaadjes in het vergiet en was ze grondig zodat er geen aarde of vuiltjes tussen zitten.
  3. Schud wat met het vergiet zodat het meeste water weg is. 
  4. Doe nu de basilicum blaadjes in de maatbeker of in een andere kom, maar ik vind persoonlijk een maatbeker handiger om alles in te mixen.
  5. Doe ook in de kom/maatbeker de pijnboompitjes, de parmezaan en een scheut olijfolie. 
  6. Snijd dan het knoflookteentje in kleine stukjes/reepjes en doe ze ook in de kom/maatbeker.
  7. Mix dat allemaal zodat je een groene brei krijgt (ik weet het klinkt elegant hé, maar wist niet goed hoe ik het anders moest zeggen).
  8. Doe er dan een scheutje room bij (hoeft niet echt maar het maakt alles een beetje subtieler)
  9. Nu zou je eigenlijk de "basis" moeten hebben want de rest is iets persoonlijk, als je vind dat het niet lopend genoeg is doe er dan nog wat olijfolie bij, als je vindt dat de het straf is da smaak kan je er nog wat room bij doen en als je vindt dat het niet stevig genoeg is de brei doe er dan nog wat pijnboompitjes bij.
  10. En als laatste heb je dan nog de kruiden, ik doe er meestal gewoon een snuifje zout in en een kleine draai peper.

Tadaah.. Dat was het recept voor een heerlijk zelf gemaakte pesto. Zoals je ziet kan je er alle kanten mee uit van smaken en als je denkt dat er nog een ingrediënt goed in zou passen zeker doen en laat me dan maar weten of het lekker was. Meestal eten ik een mijn familie het met tagliatelle en gebakken scampie's. Heel lekker, echt waar, dus probeer het zeker uit en laat me zeker ook weten wat je van de pesto vond en of je het nog een keer zou maken! Byee.. :)

De foto's komen later nog. :) 

1 opmerking:

  1. Ik dacht al, krijgen we nog foto's, of heeft ze het allemaal opgegeten LOL
    Smuller!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...