25 juli 2011

London, part two

Goedemorgen allemaal!  :)
Vandaag part two van mijn reisje naar London.
We (mijn familie en ik) hadden totaal niet verwacht dat we al zoveel zouden zien en doen de eerste dag, daarom spraken we af dat we de tweede en derde dag het iets rustiger aan gingen doen, zodat we niet tegen het eind van de reis helemaal bekaf waren. Maar ja, ik als over excited persoontje dat kei happy is dat ze in Londen is, wil natuurlijk zo veel mogelijk zien zonder al te veel tijd te verliezen. Dus op zich hebben we de tweede en derde dag nog wel een behoorlijke hoeveelheid gezien en gedaan. Haha maar oké, nu dat we dat weten zal ik zeggen wat we allemaal precies hebben gedaan hé.. :)
(Omdat de foto's die je in de filmpjes ziet door elkaar zaten, doe ik dag twee en drie samen in part two.)

Net zoals de eerste dag zijn we een jummie ontbijtje gaan eten in het dagelijks brood (in het Engels, The Daily Bread) waar ik ook weer een lekker warme choco-melk gedronken. En dan lopen maar met die beentjes naar de volgende locatie, whoew! :) En de volgende locatie was Harrods, dé winkel waar je alles kan kopen.. Klinkt cool hé! Haha, is het ook, echtwaar zo ongelijk vet die winkel! En zo ontzettend groot, echt waar die winkel is huge (heel makkelijk dus om in verloren te lopen..). Als je binnenstapt in Harrods is het eerste wat je ziet de beauty afdeling, giftshops-achtige dingen, en natuurlijk ook veel beveiliging mensen. Als je dan verder naar boven ging had je de kleding afdeling voor vrouwen en nog eens daarboven voor mannen.  En als ik over kleding spreek, spreek ik niet of H&M of Esprit kleding, maar over Dolce&Gabana, Juicy Couture, Chanel.. Voor manen net het zelfde. Op die zelfde afdelingen waren ook de juwelen, en dan heb ik het over juwelen met pure diamanten, en puur zilver of goud hé. Oh ja, ow my...Er was zo een mannen horloge voor echt zot veel geld! Ja,ja raad maar... Voor dat mannen horloge (zonder diamanten of dergelijken) betaalde je daar,  216.000 pond voor! Pond hé! In euro is dat 245.000 denk ik ongeveer! Maar dat is zot veel geld, niet te doen! Je kan daar gewoon een huis mee kopen, en sommige mensen geven dat dan uit aan een horloge, aan een freakin horloge! Je kan al na gaan hoeveel dan een horloge kost mét diamanten hé... Pfft. Maar oké, na een minuut met open mond naar dat prijskaartje gekeken te hebben en uiteindelijk mijn verbazing ingeslikt te hebben was het tijd voor nog een verdieping-tje hoger te gaan.

Op de volgende twee verdiepingen had je nog de interieur dingen (meubelen, schilderijen en dergelijken), sport spullen, kinderspeelgoed, multimedia, dieren verzorging en écht dieren. Ja zoals je kan zien kan je gewoon echt alles daar kopen! Ja toen we langs de schilderijen en standbeelden passeerden zag ik al die prijskaartjes met veel nulletjes al waar ik al van verbaasd was want er waren echt lelijke dingen tussen. Maar toen kwam het.. Je kent de bekende schilder Rembrandt wel hé. Wel, ik dacht dat je die alleen maar in museums hingen en dergelijken, maar je kon gewoon daar , in Harrods, een echte freakin Rembrandt kopen! Een Rembrandt hé! Echt ow je.. Ten eerste kost dat stukken van mensen, en waarom zou iemand dat in zijn huis willen en daar zo veel geld aan uitgeven? Pfft ik snap sommige mensen toch niet hoor...Haha en ik heb je nog niet vertelt over de dieren daar...
Normaal gezien als je naar zo een dierenwinkel gaat waar ze hondjes en katjes verkopen zitten die zo in een soort groot hok achter glas. Maar daar hebben die hondjes en katjes, die trouwens echt zo ontzettend schattig waren, een "hok" ter grote van een grote badkamer! Echt groot, en ook mooi behangt en met veel speeltjes en kussens, ja,ja die beestjes komen daar zeker niets te kort. Maar ja, de prijs voor zo één hondje was 1800 euro, was trouwens een middelmatig grote hond, dan vind ik het wel normaal dat ze die beestjes zo goed in de watten leggen..Haha en dan was er nog iets kei grappig. Haha, daar waren zo hondenkapers, maar echt alles stond vol met zo speciaal shampoo voor honden echt, what the.. Haha en als we wat verder keken was er een loopband met een tv op de goede hoogt zodat de hond gezellig naar tv kon kijken terwijl hij toertjes aan het lopen was. Ik bedoel waarom niet hé. Maar oké nu weten jullie dat bij mij Harrods een hele belevenis was, en ik denk dat ik me die nog lang zal herinneren... Haha, maar het is wel een dikke aanrader om is te doen als je in Londen bent.

Toemtoem, wat hebben we nog gedaan,denk, denk, denk..
Ah ja! We zijn naar the British Museum geweest!
Klinkt misschien saai als je er nog nooit bent geweest, maar het is daar echt zo, zo cool! En ik ben totaal geen nerd ofzo, maar ze hebben daar gewoon alles, van mummies tot borden en stenen, dingen van honderd jaar geleden tot dingen van 1000 v.C. ! Vergeleken met onze museums mag iedereen daar binnen, en je moet niks betalen, bijna elk museum daar in Londen is gewoon gratis! Haha, maar oké om jullie een idee te geven hoe de British Museum er uitziet heb ik een filmpje gemaakt, die ik in een apart blogbericht van de British

Haha ja, we hebben ook nog lekker de toerist uitgehangen door met zo'n toeristische boot op de Theems te varen, dan zie je zo de de Londen eye van dichtbij, verschillende nice appartementen, de Tower of London, the London Bridge, uiteindelijk kwamen we dan aan bij Greenwich. Maar we hebben echt gehad met het weer toe, want het zag al de hele dag zo grijs (je kent het wel zo echt Nederlands/Belgisch weer) en er was een grote kans dat het ging regenen. Toch waagden we het er op en hebben echt veel geluk gehad, want op zo'n boot als het regent is echt niet fun, op het einde vielen er wel een paar regendruppels. Maar daar doen we niet moeilijk om hé als dat het enigste is. Uiteindelijk kwamen we dan aan in Greenwich. Die naam komt je misschien al bekend voor, want als je op een kaart kijkt heb je altijd tijdzones en dan staat daar bijvoorbeeld gw+1. Wel, dat komt omdat elke tijd over de hele wereld word gemeten vanaf daar, cool hé. Toen we uit de boot staptten kwamen we in een heel groot park waar ook vroeger de marine school was. Ik verschoot ervan hoeveel mensen er daar rondliepen, maar blijkbaar was het die dag voor sommigen diploma uitreiking, want er liepen zo meisjes en jongens rond met zo'n hoedje en zo'n "kleed". Zoals je ziet in Amerikaanse films, zo dus. Haha, zag er echt kei cool uit, voel de me een beetje in een film ofzo zitten.

We hebben dan nog daar wat gedronken op een terasssje, en nog een beetje door gewandeld zodat we nog iets meer zouden zien van Greenwich. Na wat gewandeld te hebben kwamen we aan bij een soort restaurantje waar je fish&chips kon eten, het typische britse gerecht! Haha, echt waar! Spijtig genoeg heb ik er geen foto van, maar ik denk dat je je wel een beeld kunt voorstellen van een groot stuk gefrituurde vis met frietjes. Ik vond het wel jummie, maar ik was er niet van omvergeblazen. En dan ja bootje terug gepakt naar Times Square.
En dan hup de metro weer in naar Covent Garden. In Marks&Spencer zijn we dan iets gaan kopen om te eten. En dat was het ...
Hieronder nog wat foto's van de tweede en derde dag, in een foto-filmpje. :)









Die brug waar geen naam bij staat in het filmpje is London's Bridge.

Byee.. :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...