29 augustus 2011

Face masks, tips en tricks

Hoi, hoi. 
Gezichtsmaskers, een heel fijn beauty product dat iedereen kan gebruiken, jong en oud. Zelf deed ik elke donderdag in de vakantie nadat ik mijn huid had gescrubt een maskertje op mijn gezicht, en echt waar het is geen grap ik zag en zie nog altijd verschil in mijn huid van al die maskertjes. Maar van af wanneer begin je nu juist maskertjes te gebruiken en hoe gebruik je ze, wanneer kan je ze het best op doen, hoe lang zijn ze houdbaar... op al die vragen ga ik jullie hier onder antwoord geven plus een paar  tips en tricks. :) 


Tips bij het kiezen van welk soort masker je wilt.
Heb je een vettige huid? Kies dan voor een olie vrij masker of een liefst niet te "zwaar" voedend masker. 
Heb je zwaar last van puistjes, acne dus, of wijde poriën ? Dan ga je het best voor een kalmerend of beter nog een masker met klei erin of een puur klei masker,  deze maskers verrichten echt wonderen bij puistjes en wijde poriën! 
Droge huid? Een voedend, hydraterend masker is dan zeker iets voor jou! 




Vanaf welke leeftijd kan je het best beginnen met af en toe een gezichtsmasker-tje ? 
Ongeveer vanaf het moment dat je huid begint te puberen, als je dus pukkeltjes en puistjes begint te krijgen, en dan spreek ik over hier en daar een een pukkeltje maar ook over matige acne. Ik ben zelf ook vanaf die moment begonnen met maskertjes en dagcrème, en dat is ook het beste want dat is de periode dat je huid extra verzorging goed kan gebruiken. Maar pas op, als je te fanatiek wordt en elke 3 dagen bijvoorbeeld een masker op smeert kan het ook averechts werken, en kan je huid (nog) vettiger of juist droger worden, of erger nog, je krijgt juist meer last krijgen van puistjes, dus pas daarvoor op en doe maximum één keer in de week een maskertje op. 

Hoe kan ik het beste een maskertje op mijn gezicht aanbrengen ? 
Heel, heel belangrijk is dat je het masker met proper gewassen handden aanbrengt. Je kan ervoor kiezen om met een foundation kwast je maskertje aan te brengen, sommigen vinden dat dat properder en makkelijker werkt, als je daar voor kiest moet je er wel goed opletten dat je de foundation kwast goed uitspoelt en reinigt nadat je hem hebt gebruikt. Natuurlijk kan je het masker ook gewoon met je handen aanbrengen,en dan moet je zeker je handen wassen voor het aanbrengen, een positief punt als je er voor kiest om zo het masker aan te brengen is dat het masker door de warmte van je handen beter in je huid trekt. 

Hoe kan ik het maskertje er weer rap en makkelijk afkrijgen ? 
Op de verpakking staan ook vaak aanwijzingen hoe je het er best weer kan afhalen, maar het makkelijkst is gewoon je handen met warm (niet kokend) water vullen en het er zo afwassen. Wat je ook kan doen is een washandje nat maken met warm water en dan gewoon zo heel voorzichtig je huid proper te maken, vaak gaat dit ietsje rapper en fijner. Maar pas op, begin niet te boenen over je huid met het washandje, want dan maak je gewoon je huid kapot. 

Op welk moment van de dag kan ik het best een maskertje opdoen ? 
Het beste is om in de ochtend of middag ergens een maskertje aan te brengen, omdat je huid dan al wakker is en er is dan nog veel tijd nadat je het masker er hebt afgehaald, zodat je huid nog een beetje na kan genieten voordat je gaat slapen en de huid vuiltjes die van je kussen komen krijgt te verwerken. Een goed moment is ook voordat je onder de douche stapt, omdat je het masker dan gewoon lekker makkelijk onder de douche er kunt afwassen. 

Hoelang kan ik een test-maskertje bijhouden ? 
In principe kan je het tot een jaar, jaar en half bijhouden, maar als je ziet dat het maskertje er beetje verdacht uitziet is het beter dat je hem gewoon weggooit. 

Als ik een test-maskertje al een keer heb gebruik maar ik heb nog over en zou dat graag nog bijhouden voor een volgende keer, kan dat ? 
Ja dat kan! Maar dan moet je de verpakking heel goed afsluiten, zet er een klemmetje op of steek het in een klein plastiek zakje die je dan goed afsluit, zodat er geen lucht of viezigheid bijkomt. Als je dat doet kan je het masker een weekje bijhouden tot de volgende keer dat je hem gaat gebruiken. 




Plekjes op het gezicht die vaak worden vergeten bij het aanbrengen van een masker ..

Ik heb ze hier op deze foto voor jullie aangeduid, dus plekjes op het gezicht die vaak worden vergeten is het stukje tussen je neus en bovenlip, je neusbrug en ook het stuk tussen je oog en het begin van je oor. Mensen, deze stukken van je gezicht zijn even belangrijk en verdienen ook even veel verzorging hé. De plekken die je wel moet vergeten bij het masker aan brengen is je mond en het stuk tussen je wenkbrauw en je kaakbeen waar je oog zit. Voor de rest kan je het masker overal aanbrengen waar je wil, als je wilt kan je ook gewoon je wenkbrauwen meenemen met het masker als dat makkelijker voor je is, ook kan je het topje van je neus en het streepje tussen je twee neusgaat-jes in smeren met het masker. 

De drie niet te vergeten tips.
  1. Was je handen grondig voor je het masker gaat aanbrengen.
  2. Lees goed de achterkant van de verpakking
  3. Kijk een film of lees een boekje om de tijd te doden tot het masker is opgedroogd en natuurlijk ook om helemaal te kunnen ontspannen. 


Tadaah..dat was het, ik hoop dat dit al jullie vragen over gezichts maskers een beetje heeft beantwoord en dat de tips hier en daar handig waren. Laat me maar weten als jij nog een vraag of tip hebt! Byee.. :)

                                             ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...