23 augustus 2011

Scrubs/exfoliators/peelings

Goedemorgen iedereen! 
Een paar artikeltjes terug heb ik al geschreven over namen van beauty producten, omdat het vaak zo verwarrend is. Maar gisteren was ik aan het kijken of we nog losse maskertjes hadden liggen in de badkamer en ik kwam langs allemaal beauty producten, maar ook langs een aantal scrubs en het leek mij wel leuk om daar een artikeltje over te maken. Want ik denk dat we allemaal onze huid wel al eens heb gescrubt (zo niet zeker eens proberen), maar heel belangrijk om te weten is dat niet elk scrub het zelfde is en dat je geen lichaams scrum voor je huid mag gebruiken! Lees snel verder en je zal alles leren over scrubs! 

Dove shower scrub, Rituals hammam hot scrub, Dove nutrition intense en Hema peeling en scrub. 
Laten we beginnen met de vraag wat een scrub juist is, een scrub is vaak een crème met korreltjes zand of dergelijken waarmee je een laagje (dode) huid van je lichaam weghaalt. Wat vaak aangeraden word is je huid iedere week hoogstens 2 keer met een milde scrub scrubben, maar ik zelf vind dat te vaak, dus ik scrub me hoogstens één keer per week.  Een goede tip is ook als je je gescrubt hebt een verzorgende olie of body butter aan te brengen, bijvoorbeeld als je je gezicht scrubt breng je daarna meestal een masker of een heel rijke crème aan. Iets heel belangrijk is ook dat je altijd je huid eerst nat maakt met water en das pas schubt, anders maak je je huid gewoon kapot, en dat willen we absoluut niet hé! 

Check mijn bruine huid! Haha..
Ik heb wat opzoek werk zitten doen en ook gekeken wat voor scrubs ik precies hier thuis heb liggen, en eigenlijk kan je scrubs opdelen in vier grote categorieën.

1.  Milde lichaams scrubs. 
Zoals de Dove daily scrub die je op beide foto's als eerste ziet staan. De naam zegt het zelf al, maar een scrub die mild is en die je in princiepe 2 keer of 3 keer in de week zou kunnen gebruiken, maar dat bepaal je zelf natuurlijk hoe vaak je hem gebruikt. Deze scrubs gebruik je het best onder de douchen omdat je benen en dergelijken dan al nat zijn en je kan dan makkelijker en rapper jezelf scrubben.

2.  Grove, harde lichaams scrubs. 
De hammam hot scrub van Rituals is zo één. Wel ik denk dat je dat ook al kon afleiden aan de hand van de foto's, maar goed. Vaak zitten er in zo'n soorten scrub grove delen zee zout die dan vermengt zijn met soort olie, het enigste grote waarmee je hier moet oppassen dat je het echt niet te vaak gebruikt. Op een bepaald moment gebruikt ik deze scrub om de 10 dagen ongeveer, en ik kreeg zo minuscule plekjes waar je kon zien dat er te veel huid was weg gescrubt. Niet zo heel goed dus, nu op dit moment gebruik ik hem hoogstens één keer in de maand, wat perfect is voor mijn huid. Ah ja, net zoals bij andere scrubs is het belangrijk dat je je huid eerst goed nat maakt met water, en bij deze scrubs krijg je het product anders ook bijna niet uit gesmeerd over je lichaam.

3.  Scrubs die in een ander product zitten verwerkt. 
In deze handcrème van Dove zitten bijvoorbeeld klein zankorreltjes, zodat je handen heel lichtjes worden gescrubt maar tegelijkertijd worden ze ook gevoed met de crème die er in zit. Zo heb je ook scrubs die zitten verwerkt in gezichtsmaskers, wat wel handig is want dan kan je één grote stap overslagen.

4.  Gezichts scrubs. 
De naam zegt het zelf al, maar een scrub die speciaal is gemaakt voor je gezicht, vaak zijn die heel,heel mild omdat de huid op je gezicht heel kwetsbaar is. Persoonlijk denk ik dat je je gezicht best niet schubt tenzij je daarna een masker opdoet. En ook scrub je gezicht hoogstens één keer in de week en wrijf de scrub ook geen tien minuten over je gezicht, beter is van het gewoon heel lichtjes over je huid te wrijven voor een dik minuutje.

Dat was het! Ik heb jullie alles verteld over scrubs dat ik weet. Ik hoop dat jullie wat aan mijn uitleg en tips hebben gehad, en byee.. :)

Ps. Ow my.. het is hier echt freaken hard aan het regenen en aan het bliksem, echt het is net alsof er orkaan of zoiets aankomt! Kei eng! Ik zal maar best wat gezellig muziek opzetten en mijn rolluiken naar beneden doen zeker..


2 opmerkingen:

  1. Ik heb die scrub van rituals ook! Supergoed he? Maar nu een vraagje: kan ik die ook doen Op mijn gezicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. NEEN! Absoluut niet doen! Die scrub is veel te hard en ruw voor je gezicht, je huid zou daar helemaal kapot van gaan en je gezicht zou helemaal rood zien! Dus nee.
    Maar voor mijn lichaam vind ik het een super goede scrub. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...