22 maart 2012

A sparkle of white glitter


Glittertjes zijn geweldig! Geweldig voor op je nagels, je kleren of gezicht voor een feestje, maar het grote nadeel is dat het overal achter blijft en je er maar niet vanaf geraakt. Echt ergerlijk vind ik dat! Een paar jaar terug heb ik één keer een klein potje met glitters om gestoten in mijn kamer en alles zat onder. Het was niet zo dat er gewoon een hoopje glitter op de vloer was, maar echt tot op mijn kasten, mijn bureau en de lakens van mijn bed lagen kleine glittertjes. Na heel wat gekuis heb ik nog proberen wat glitters te recupereren door ze in dit zwarte bloemen doosje te steken. Sindsdien heb ik er niet echt meer naar omgekeken ondanks het op mijn bureau stond. Tot vandaag!

Vandaag was het studeren eindelijk gedaan toen ik begon rond te kijken in mijn kamer terwijl ik de laatste dingetjes afwerkte en mijn nagels begon te lakken met mijn O.P.I basecoat. Maar zo effen doorzichtige nagellak is maar niks dus begon ik te denken aan iets glitterig maar ik had niet meteen iets bij de hand toen ik me dat potje glitter herinnerde.
En dit is het resultaat: nette, subtiele glitter-nagels die iedereen kan maken en waar je echt niet veel voor nodig hebt. Wat je eerst doet is gewoon je nagels lakken met een doorschijnende nagellak en dan een halfminuutje wachten (handig is om ondertussen je andere nagels van die hand te doen). En dan kan je aan de slag. Dop je ringvinger in het potje met losse glitters zodat je een tiental glitters vasthebt en duw die nu voorzicht op de eerste, bovenste helft van je nagel. Om zeker te maken dat de glitters niet van je nagels zullen komen ga je best nog eens met de doorzichtige nagellak erover. Je kan kan de glitter laag nog verder op te bouwen door telkens weer een laagje nagellak op te doen en dan weer glitters. Op de foto hierboven heb ik maar één laag glittertjes op.

Zin om dit ook te proberen? Aan de slag dan maar zou ik zo zeggen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...