26 februari 2012

How to work with shatters, tips&tricks

Shatters zijn helemaal hot op dit moment! Iedere nagellak fan weet wat het is en sommige hebben zelfs één of meerdere ervan in hun bezit, waaronder ik ook! Een speciaal goedje voor je nagels dat een gekraakt gebarsten effect geeft aan je nagels. Een snelle, toffe manier om je nagels nog net iets bijzonderder te maken! Maar hoe werk je er nu mee? En welke kleuren en merk moet ik nemen? Wel, ik vertel het jullie allemaal vandaag in dit artikel! 


  • Zorg dat je voor het aanbrengen van de shatter al nagellak op hebt. Doorschijnend of met een kleurtje. Van welk merk maakt ook niet uit, maar de shatter heeft nagellak nodig op om zich op "vast te grijpen".
  • Strijk je borsteltje liefst niet af aan het flesje. Het juist aanbrengen vraagt om behoorlijk veel nagellak.


  • Dunne laag aanbrengen  -->  kleine mini-kraakjes die weinig kleur doorlaten van de onderlaag en het contrast tussen de twee kleuren ook wat laat verdwijnen.
  • Dikke laag  -->  diepe kraken die mooi het contrast benadrukken tussen de twee bezorgen en het echte, gekraakte effect geeft.
  • Nog een specialer effect: in plaats van verticaal (zoals je het normaal doet) kan je ook horizontaal of schuin gaan met je borsteltje. Zo krijg je nog meer een wauw-effect.




  • Na het aanbrengen en opdrogen zal je een ribbellig reliëf op je nagels hebben. Als je dat liever niet hebt kan je een doorzichtige topcoat aanbrengen. 
  • Als je vaak met je borsteltje over je nagel gaat verdwijnt het effect. Dus, ga maar één keer over je nagel heen, hoogstens twee keer voor de hele nagel te bedekken (en dan zet je liefst mooi de tweede "streep" naast de eerste voor het effect te behouden) 


  • Kleine tip: schud altijd het flesje zodat hij zeker zijn effect niet kan missen.
  • Grote tip: oefening baart kunst! Mij heeft het echt een stuk of 6 keer gepakt voor ik het echt door had hoe ik nu juist te werk moest met dit speciale lakje. 
  • En voor het optimaal, mooi effect en een kortere wachttijd raad ik je aan een shatter te nemen van een goed nagellak-merk

Door de grote hype rond shatters vind je nu bijna iedere kleur in een shatter, denk aan rood, goud, blauw, wit.. en ga zo maar door! Persoonlijk vind ik dat als je het meest uit je shatter wilt halen dat je dan best voor een zilveren of gouden kan gaan omdat die bij veel kleuren passen. Al weet ik dat witten en zwarten ook zeer geliefd zijn. Voor de kleur eronder zijn donkere en felle, duidelijke kleuren het beste. Weet je niet zo goed welk merk je moet kiezen dan raad ik O.P.I dik aan voor shatters (en eigenlijk iedere andere nagellak ook) die van de claire's zou ook nog meevallen, maar dat weet ik nu niet zo goed...Alright, ik zou zeggen speel er wat mee en have fun! Geniet nog van de laatste paar uurtjes weekend! Byee.. :) 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...