7 april 2012

Drawing: listening to the wind


Toen ik klein was hield ik van tekenen met heel mijn hart. Iedere keer als ik met een potloodje wat kon tekenen en knoeien, verscheen er glimlachje op mijn gezicht. En dat doet tekenen en schilderen trouwens nog steeds met me. Spijtig genoeg nemen school en andere zaken deze creatieve momentjes in beslag.
Maar nu is het vakantie en kan ik doen waar ik zin in heb! Deze tekening heb ik, denk ik, drie jaar geleden gemaakt, een dikke poos geleden. Even ter zijde, maar meestal als ik iets tekenen of schilder ben ik het beu na een kwartier en stop ik ermee, daarmee dus ook dat ik gewoon nog deze tekening in een schuif had liggen en het werd hoog tijd dat daar iets mee gebeurde!
Oorspronkelijk wou ik ook een achtergrond maken, en ze een parapluutje geven, maar dat lukte me niet echt geweldig. Dus daarom zo: zonder brol, gewoon een meisje in de wind.
Allereerst heb ik dus het meisje getekend met gewoon een HB-potlood en dan heb ik het inkleurt met aquarel, of waterverf zoals sommige mensen het ook graag noemen. Een soort verf die je goed ligt of niet, en die je mooi vind of niet. Mij lukt het redelijk om er mee te werken, maar ik kan me voorstellen dat velen het er te flets vinden uitzien. Je moet alleen oppassen dat je goed, dik papier gebruikt dat geschikt is voor aquarel (wat ik niet heb gedaan..) anders krijg je zo losse papier vezels op je tekening, geen ramp natuurlijk.
Ik durf niks met zekerheid te zeggen, omdat ik echt niet veel meer teken (wat een zonde is), maar ik hoop wat meer van dit soort dingetjes aan jullie te laten zien, zouden jullie dat fijn vinden? En wat vind je van deze tekening? Zou je tips hebben: kom maar op, die hoor ik heel graag! Geniet nog van het paas-weekend!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat zeker een reactie achter op dit artikel, je zou er helemaal mijn dag mee maken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...